hemkommen och på shoppinghumör

mja så var man hemma igen då från rhodossemestern med järngänget. eller ja.. har ju varit hemma några dagar nu men har haft annat för mig.
hur ska man sammanfatta rhodos då (för en hel reseskildring orkar jag inte med)? hmm... otroligt flygrädd marika, värme, lite mer värme, jobbiga "föräldralösa" barn i poolen, obekväma stolar, jäkligt gött krubb, dyngskön strand, äcklig pervogubbe, mjuka sköna soffor på balkongen, svinkul vattenscoter, knäppa människor som man kunde skratta åt, massa god mjöd - kort och gott: good times! :D
några citat:
"doughnat CHOCOLATA" - den något speciella killen som sålde munkar på stranden, marika höll på att garva ihjäl sig så han sa det några gånger extra :)
"vad gör jag nu...?!" hjärtat försöker filma när jag åker vattenscoter men vinklar ner kameran i marken och stänger av efter att ha gett sin kommentar ^^
"hoalk asdö emö a bö öapo0d alöe löakjöb" (översättning från danska: "jag visste inte att transferbussen skulle gå nu, och mina barn är kvar i stan (rhodos stad som låg x antal km bort)" - smart dansk mamma som hade koll på när bussen till flyget gick. slutade med att familjen fick skjuts av receptionistens bror till flygplatsen.


igår var jag och min blivande sambo (va vuxet) iväg och storhandlade. en soffa blev beställd (som naturligtvis blev prissänkt med 500 pesetas idag - tack ikea), massa småsaker till kök och badrum och köksbord och stolar som jag ska slipa och måla när det blir vär'.

några få av alla bilder (marika har lagt upp fler/andra på sin blogg om nån vill se fler):


köksmöbler:

Kommentarer
Postat av: Marika

Snyggt honey ! :D

2008-08-15 @ 15:44:11
URL: http://m4r1k4.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0