bättre bloggförsök den här gången?

jag hade ju en blogg, ty den finns t.o.m kvar att beskåda, men tröttnade fort. men efter diverse händelser den senare tiden så har jag kännt att det skulle va trevligt med en blogg ändå trots allt, det är iaf värt ett försök.
vad är det då som har hänt? jo för det ska jag berätta, allt i datumordning med senast först.

15/7 - Grinig granne
När jag satt och spelade trummor under tisdagen så ringde någon från ett nummer som jag inte kände igen. Kollade upp det på Eniro och såg att det var en granne två hus bort. Paret med mannen i spetsen är lite kända för att vara bittra och min moder har hört dom muttra lite ibland när jag har spelat. Så min tanke var att dom skulle klaga på mitt spelande och idag fick jag det bekräftat. Det gick sisådär 5 minuter efter att jag hade dragit igång så ringde telefonen. Hade den brevid mig när jag spelade men svarade inte för jag orkade inte avbryta mitt i en låt (övar inför den kommande demoinspelningen på torsdag), gick lätt 15 signaler innan han/hon la på. Jag svarade men vem det nu var la på i precis samma ögonblick.
Senare denna kväll när jag skulle iväg och träna såg jag att det satt en lapp på dörren och jag skrattar lika hårt varje gång jag läser den. "Hej. Var snäll och sluta spela trummor man får inte störa grannar med ojud (ej felstavat från min sida), annars får vi ta upp det med dina föräldrar." HAHAHA :D inte ens en underskrift och meningen med föräldrarna är ju störtskön, inse att jag är 20 liksom och att jag har haft mina trummor i 4 år - mina föräldrar är väl medvetna om hur det låter när jag spelar... :D ojoj, ska dit imorn och vänligt med väldigt bestämt säga att dom får leva med mitt "ojud".

12/7 - Grabbdag
Herr Rönngren styrde upp en mycket trevlig grabbdag som innehöll bowling på score, fotbollsgolf i arvika (jobbigt svårt) och minigolf, race med radiostyrda bilar och grill i vålberg. Muchos trevligt och en mysig välkomstdrink serverad i vattenflaska hehe! :D
Poängräkning blev det och jag blev sammanlagt 3a av 4a deltagare (jimmy, lindberg, johan och jag) vilket väl får räknas som godkänt :P jimmy blev segrare men det p.g.a dopning!
jag fick ett jättefint set med tjejgrejer av johan som han hade hittat i en fyndkorg på lidl, riktigt nice!

Okänt datum 1
Köpte en Aftonbladet (trots att den suger, men det finns ju inget annat!) att ha när jag och marika skulle iväg och bada en sväng. hamnade på ett uppslag om en fot i en sko som hade flutit i land i tylösand och blev mäkta imponerad över hur aftonbladet lyckades få in mer om per gessle och hans hotell som tydligen ligger i närheten (finns säkert flera hotell eller andra byggnader som låg närmare) av där foten flöt upp. det blev t.o.m en fin bild på gessle sittandes i ett fönster, jeans och barfota - yeah... måste säga att kändiskarusellen är faschinerande!

Okänt (kända) datum 2
gött med att komma in på broby säger jag! gött med lägenhet på råtorp säger jag! 1a september så blir det adjöss till vålberg!
min älskling kanske dessutom hamnar på universitetet, göttans det! :)


nej fan, börjar dra ihop sig till läggdags nu! måste sova ut ordentligt innan grannkonfrontationen imorn! mohaha! :D

Kommentarer
Postat av: cunne

miffe. haha angående det där med foten så flöt den inte i land (aftonbladet överdriver) den hittades i en skog. sen finns det faktiskt inga andra hotell i närheren ;) bara ett konferens ceter.

2008-07-16 @ 18:25:26
Postat av: Miffe

nice, då hade herr gessle ännu mindre med det hela att göra då :P

2008-07-16 @ 20:24:34
Postat av: cunne

det enda han har att göra med tylösand är att han äger hotellet (är min väns "chef") och äter specialgjorda sushirätter där 3 gånger i veckan!

2008-07-16 @ 21:54:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0