jag hatar måndagar

usch va jag hatar måndagar! idag slet jag mig upp ur min säng och lyckades precis hinna med statsbussen ("yes vilken tur!"). vädret var fint och trots kylan så kändes det ändå bra eftersom att det var soligt. *marika kommer och skriver* Jag älskar dig / marika *marika går iväg* som sagt, det kändes bra - för bra för att vara måndag. det dröjde inte länge innan jag fick reda på varför det gick så bra. när jag kom till tågstationen så fick jag reda på att tåget var inställt och att det var ersättningsbuss som gällde. sisådär 20 min senare satt jag på en kall buss mot sunne. framför mig satt en kille som trodde han var jättehipp och skröt om sin bärbara mac och spelade musik ur datorn otroligt braiga högtalare. när jag till slut fick kliva ur den kalla bussen i ett ännu kallare sunne så hade jag redan börjat. härligt där!
kvällen har som tur var varit betydligt bättre. hjälpte fadern att köra bort lite skräp och sen har jag haft det lugnt och skönt förutom för ett jobbigt diskberg. det blev en tur till maxi förut för att köpa mat men det slutade mest med en massa blominköp ^^
på tal om dåliga dagar så har det varit några bra dagar under helgen iaf. i går var vi iväg till bäckhammar och träffade folket och alla djur ^^ posh har blivit en vandrande limpa och lurvas har blivit 10 år äldre på en månad... bilen (a.k.a "den lilla röda jäveln"/"jävla skitbil"/"men för i helvete") har vi fått tillbaka nu också. den känns faktiskt helt ok nu att köra efter reperationerna! men mer behövs. någon som är sugen på en bättre begagnad golf 2a?

dags för television nu innan läggdags. chips!


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0